Logopédus ajánlása

Kedves Szülők!

Az iskolában az olvasás, írás, helyesírás elsajátításának feltétele az, hogy érvényesüljön a hármas asszociáció elve, amely során a hang akusztikus képe, a hang motoros emlékképe és a betű vizuális képe is megjelenik. Ezért fontos, hogy a beszédhiba minél előbb rendeződjön és a gyermek ismerje anyanyelvét.

Az artikulációs problémák kiküszöbölésén túl elengedhetetlen, hogy a gyermek összefüggő mondatokban beszéljen, képes legyen érzelmeit, gondolatait választékosan kifejezni, nyelvtanilag megfelelő szerkezeteket használjon. Körülbelül hatéves korra alakul ki az egyes beszédhangok elkülönítésének képessége, az időtartam és a zöngés- zöngétlen hangok differenciálása is. A sikeres iskolakezdéshez szükséges, hogy az első osztályos képes legyen a szavakat hangokra bontani, ill. össze tudja rakni a hangokból a különböző szavakat. Ez az analizáló – szintetizáló képesség előfeltétele az összeolvasás és az írás elsajátításának. A beszédészlelési és beszédmegértési készségnek is életkori szinten kell működnie.

Minden gyermek egyéni ütemben fejlődik és a logopédiai terápia eredményessége nagyban múlik azon, hogy mennyire kap otthoni segítséget a logopédus munkáját kiegészítve. A heti egy terápiás alkalom ugyanis nagyon kevés. Tapasztalataim szerint, ha a szülő rendszeresen gyakorol gyermekével a fejlesztés sokkal hatékonyabb. Ezt a gyakorlást elősegíti a logopédiai füzet, amelybe feladatokat írunk, ragasztunk be. A napi 10- 15 perc tükör előtti ismétlés, gyakorlás lehet a siker kulcsa. Kérem, hogy a minél gyorsabb, eredményesebb fejlődés érdekében szánjanak időt gyermekükre és a feladatok közös elvégzésére!

Természetesen a személyes konzultáció, illetve más szakemberekkel, pedagógusokkal való team munka is elengedhetetlen a gyermek érdekében! Együttműködésüket előre is köszönöm!

Tisztelettel:
Palotásné Csóti Andrea
logopédus- gyógypedagógus

Scroll to Top