Még a vízcsapból is digitális…

A 10. Digitális Témahét keretében ismét számos programon vehettek részt iskolánk tanulói 2025. március 24-28. között. Több tanórán volt lehetőségük digitális eszközöket használniuk a foglalkozásokon:

Az Országos Kréta IFM online óra során a gyerekek megismerkedhettek a nyelvtanulás digitális lehetőségeinek egy újabb módjával. A foglalkozás során számítógép segítségével online felületen a tanulók lépésről lépésre követhették végig a programban való eligazodást és a program használatának különböző szegmenseibe leshettek bele. Az online óra alatt több, különböző típusú nyelvi feladatot oldhattak meg és próbálhattak ki. (Kép)

A wordart.com felületén szófelhőt készítettek „Az én fenntartható világom” címmel a tanulók. (Kép, Kép)

A beebotverseny keretein belül „Boly(on)gó szabadulószobában” használhatták fel ismeretüket a naprendszerről. A csoportok közösen egy videó megnézését követően önállóan válaszolhattak az online szabadulószoba feladat kérdéseire. Minden egyes helyes válaszra egy betűmegfejtést kaptak, melyből végül a szabadulószoba „kulcsa” volt megszerezhető. (Kép)

Az iskolánk jövő programozói online felületen az algoritmizálási és blokkprogramozás ismeretüket felhasználva micro:bit programozásával saját „kő-papír-olló” játékot programozhattak le, amivel egymás ellen is játszhattak. (Kép, Kép, Kép)

A diákok a passwordmonster.com felületén saját jelszavaik tesztelésén kívül, jelszavakat találhattak ki és tesztelhették, mennyire erős és mennyi idő alatt törhető fel. (Kép)

Padlet tábla készítésével is lehetőségük volt megismerkedni. A szaktanár készített egy saját „fórumot” az órán részt vevő csoportoknak, melyhez minden diák készített egy bejegyzést a kiadott témákban. Egyik csoport a „közlekedési eszközök jó és rossz oldalai” témában, míg a másik csoport „képeslap-írás (az úti cél meg nem nevezésével)” témában dolgozhatott. A csoporttagoknak hozzá kellett szólni egymás munkáihoz – az utóbbi téma esetében ki kellett találni a társak úti céljait is. Nagyon élvezték a felület használatát, örömmel kísérleteztek a képek, gifek, szövegszerkesztési trükkök használatával.

A csoportok munkái az alábbi linken megtekinthetők:

https://padlet.com/roseadri999/which-vehicle-is-the-best-rsq2b746fvcsmtqj

https://padlet.com/roseadri999/mystery-postcard-challenge-5cxtic2kvl13a6iw

A Kék-tér órán a digitális világ előnyeiről, hátrányairól és veszélyeiről tanultak a gyerekek, melyen nagy érdeklődéssel vettek részt.

Osztályfőnöki órák keretében Hebők Máté, iskolánk informatikusa tartott előadást a mesterséges intelligenciáról a diákoknak. (Kép)

Külsős helyszínen is járhattak iskolánk tanulói:

A Szőregi Fiókkönyvtárban a kis elsős tanulók egy mese meghallgatása után csoportokban legóból megépíthettek egy nekik tetsző mesejelenetet. Ezt követően egy robotika foglalkozáson, Ozobot robotnak színkódok segítségével pályát tervezhettek és rajzolhattak meg, melyet végül tesztelniük is kellett az Ozobottal. Sikerrel járt minden kis újdonsült programozópalántáknak. A gyerekek szerint: “A világ legjobb napja volt! ” (Kép, Kép)

A Tömörkény István Művelődési Házban robotika foglalkozást tartottak a részt vevő csapatoknak, mely során Shpero indi kis robotautókat kellett színkártyákkal irányítaniuk. Az adott feladatlapokon helyes algoritmus kitalálását követően a robotautó útvonalát meg kellett valóságban tervezniük, majd az indi autóval tesztelniük a programozásukat. Nagyon lelkesen, örömmel végeztek a tanulók a programozási feladatokat. (Kép, Kép, Kép, Kép)

Scroll to Top