Ezen a héten tanulóink életkorának megfelelő, játékos feladatokkal, programmal, projektekkel hívtuk fel a gyermekek figyelmét a környezettudatos életmódra, arra, mit tudunk mi tenni Földünk megóvása érdekében.
Az 5-6. évfolyam tanulói két nagyszerű foglalkozáson vettek részt a Szegedi Tudományegyetemen.
Az egyikre 2024. április 23-án a Földrajz is Földtudományi Intézetben került sor, ahol “Hogyan építsünk szivacsvárost?” címmel, interaktív módon, quiz kérdések segítségével ismertette meg a diákokat a víz újrahasznosításának és felhasználásának változatos lehetőségeivel a tanárnő. A gyerekek a modern technika új, környezettudatos eszközeivel találkozhattak a foglalkozás során, csapatként együttműködve oldhattak meg a témát érintő feladványokat, melyen keresztül bepillanthattak a környezettudasság világába.
2024. április 25-én az iskola 6.a osztályos tanulói a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karára látogattak el a Fenntarthatósági Témahét programjának keretein belül. A gyerekek két csoportra bontva ismerkedhettek meg a fenntartható életmódhoz szükséges technikákkal: készíthettek víztisztító berendezést kavics, homok és műanyag palack segítségével, valamint megismerkedhettek a biomassza és biogáz fogalmával. Az interaktív foglalkozások során a diákok maguk tapasztalhatták meg a fenntarthatóság fontosságát.
Természetismereti versenyt szerveztünk 7-8. osztályosoknak, ahol a Gregor József Általános Iskola és a Zoltánfy István Általános iskola is indított csapatokat.
Az alsó tagozat is számos közös programon vett részt a témahét során.
Ábrahám Krisztián, környezetvédelmi szakember érkezett hozzánk, és nagyon érdekes előadásokat tartott minden évfolyamnak korosztályuknak megfelelően. Hallgathattunk előadásokat madarakról, a környezettudatos házépítés alapjairól, a pazarlás megelőzéséről, a tudatos vásárlásról, a körforgásos gazdaságról.
A Szegedi Füvészkertbe szerveztünk látogatást, mely során interaktív foglalkozásokon vettek részt a gyerekek, amit nagyon élveztek. Szó esett a komposztálásról, a hulladékok szétválogatásáról, az egzotikus gyümölcsökről, gyógynövényekről.
Az osztályok (alsó és felső tagozaton egy aránt) között voltak olyanok is, akik szemetet szedtek az iskola környékén, ezzel is erősítve a környezeti nevelést.
A tanítási órákon lehetőségek tárháza álltak rendelkezésünkre. Olvasásórán különböző szövegeket dolgoztunk fel a témákkal kapcsolatban, játékos formában. Nyelvtan és matematikaórán is beépítettük a feladatok szövegébe a fenntarthatóságot. Énekeltünk, színeztünk, rajzoltunk. Újrahasznosított anyagokból is készültek alkotások például a technikaórákon. Több videót is megnéztünk, melyek elgondolkodtatták a gyerekeket. Érintettünk több témakört is, a levegő élővilága, a körkörös gazdálkodás, a hulladék és tudatos fogyasztás is előkerült több alkalommal, különböző formában. A felsős diákok a „Mondj egy mesét a Földről” hagyományteremtő program keretében az alsó évfolyamos osztályokban mesét olvastak a gyerekeknek.
A témahéthez kapcsolódó programhelyszínekről a diákok élményekkel és tudással gazdagabban tértek vissza az iskola falai közé.
A legmeghatóbb és legbensőségesebb mégis az volt, amikor a témahét lezárásaként Bagdi Bella Gyújts egy gyertyát a Földért című dalát az énekkar tagjaival közösen adtuk elő az iskola udvarán. Miért énekeltünk a Földért? A fenntarthatóságra nevelés célja a környezettudatos életmód, a gondolkodás és viselkedésmód alakítása. Iskolánk tanulói zene csodálatos eszközével is felhívták a figyelmet erre. A közös énekléshez a Határtalanul! programon részt vevő hetedikesek pedig Erdélyből csatlakoztak hozzánk.